Toome õpipädevus eksperdid igasse klassiruumi!

Hea õpetaja! Septembrist detsembrini 2025 toome Sinu klassiruumi e-tunnid ja lühivideod, mis aitavad õpilastel arendada õpioskusi ja tutvuda tõhusate õpistrateegiatega. Õpipädevuse e-tundidest leiad sobiva igale kooliastmele. Õpipädevuse e-tundide sisu on loodud riikliku õppekava üldpädevuste eesmärkidest lähtudes. 

Õpipädevuse e-tundide loomist toetab Swedbank.

Õpipädevuse e-tundide vaatamiseks ja materjalide alla laadimiseks vali sobiv kooliaste:

Õpipädevuse e-tundidest

Tagasi Kooli on sotsiaalne ettevõte, mille eesmärk on aidata 1. –12. klassi õpilastel eluoskusi õppida. Kogu õppimise aluseks on oskus õppida. Selleks, et õpipädevus jõuaks igasse klassiruumi, lõime I-IV kooliastmele kokku 10 õpipädevuse e-tundi ja igale kooliastmele 8 erinevat õpistrateegiat tutvustavat minivideot. Kindlasti ootame väga ka õpetajate tagasiside, millistel teemadel võiks veel õpipädevuse puhul rääkida, sest oktoobrist detsembrini valmib veel 4 e-tundi, lähtudes just õpetajate enim soovitud teemadest.

Nii nagu ikka, on iga e-tunniga kaasas õpetajale tunnikava ja õpilastele tööleht. Materjalid on koostatud arvestades õpilaste keskmist taset, seega julgustame õpetajaid vajadusel materjale enda klassile sobivaks muutma.

E-tundi võib vaadata kogu klassiga koos kui ka kasutada samu materjale näiteks iseseisva koduõppepäeva sisustamiseks. E-tunni mõnusaks vaatamiseks klassiruumis on vajalik suurem ekraan ja kõlarid. Videol saab sisse lülitada ka eesti keelsed subtiitrid.

Loodame, et õpipädevuse õpetamine on tänu e-tundidele lihtsam ja ladusam! Kindlasti vaata ka õpetajatele loodud õpipädevuse e-tundi siit!

REGISTREERU 04.09.2025 15.00

Merlin Linde ja Kadi Georg - Miks ja kuidas toetada õpilaste õpipädevuste arengut?

  • Õpetajad
  • Ainevaldkondade ülene

I-II kooliastme õpipädevuse e-tunnid

I-II kooliastme tundides loome aluse õpipädevuse mõistmiseks ja õpistrateegiate kasutamiseks. I-II kooliastme e-tundide teemadeks on:

  • Mis on õppimine?
  • Kuidas kasutada õpistrateegiaid?
  • Kuidas abi küsida?
  • Kus on hea õppida?

Lisaks on I-II kooliastmele 8 õpistrateegia klippi, mida on hea kasutada koolitunnis või õpilasel kodus iseseisvalt õppimiseks.

Õpipädevuse toob õpilasteni Swedbank.

REGISTREERU 16.09.2025 11.00

Kätlin Juurik - Kuidas abi küsida?

  • 1.-3. klass, 4.-6. klass
  • Ainevaldkondade ülene
REGISTREERU 18.09.2025 11.00

Merle Västra - Kus on hea õppida?

  • 4.-6. klass
  • Ainevaldkondade ülene
REGISTREERU 23.09.2025

Liis-Marii Roosnupp - Kuidas kasutada õpistrateegiaid?

  • 1.-3. klass, 4.-6. klass
  • Ainevaldkondade ülene
REGISTREERU 09.09.2025 11.00

Jaan Aru - Mis on õppimine?

  • 1.-3. klass, 4.-6. klass
  • Ainevaldkondade ülene

III-IV kooliastme õpipädevuse e-tunnid

III-IV kooliastme õpipädevuse e-tundides räägime õpilaste uskumustest seoses õppimisega, õpikeskkonna kujundamisest, õpistrateegiate kasutamisest ja aja planeemirisest. III-IV kooliastme õpipädevuse e-tundide teemadeks on:

  • Kas kõike on võimalik õppida?
  • Miks peab õppima?
  • Kuidas õppida?
  • Kuidas kasutada õpistrateegiaid?
  • Kuidas planeerida aega õppimiseks?
  • Miks on vaja pingutamist harjutada?

Õpipädevuse toob õpilasteni Swedbank.

REGISTREERU 11.09.2025 13.00

Kati Kivistik - Kuidas planeerida aega õppimiseks?

  • 7.-9. klass, 10.-12. klass
  • Ainevaldkondade ülene
REGISTREERU 18.09.2025 12.00

Kairi Pauskar - Miks on vaja pingutamist harjutada?

  • 10.-12. klass
  • Ainevaldkondade ülene
REGISTREERU 23.09.2025

Eliis Härma - Kuidas kasutada õpistrateegiaid? III-IV kooliaste

  • 7.-9. klass, 10.-12. klass
  • Ainevaldkondade ülene
REGISTREERU 11.09.2025 12.00

Triin Ulla - Kuidas uskumused mõjutavad õppimist?

  • 7.-9. klass
  • Ainevaldkondade ülene
REGISTREERU 16.09.2025 12.00

Kadi Georg - Mis paneb õppima?

  • 4.-6. klass, 7.-9. klass
  • Ainevaldkondade ülene
REGISTREERU 09.09.2025 12.00

Jaan Aru - Kuidas õppida?

  • 7.-9. klass, 10.-12. klass
  • Ainevaldkondade ülene

I-II kooliastme õpistrateegiate minivideod

Õpistrateegiate minivideod on keskmiselt viieminutilised ning igas videos tutvustatakse üht konkreetset õppimisviisi. Neid videoid saab tõhusalt kasutada kõikides ainetundides, näiteks sissejuhatusena enne uue teema või ülesande käsitlemist. Samuti sobivad need hästi koduse õppimise toetamiseks, aidates õpilastel oma õpiprotsessi teadlikumalt ja tulemuslikumalt juhtida. Oskus rakendada erinevaid õpistrateegiaid muudab õppimise mitte ainult tõhusamaks, vaid ka huvitavamaks ja ladusamaks.

REGISTREERU 23.09.2025

Liis-Marii Roosnupp - Kuidas teha kokkuvõtet?

  • 1.-3. klass, 4.-6. klass
  • Ainevaldkondade ülene
REGISTREERU 23.09.2025

Liis-Marii Roosnupp - Kuidas teha mõistekaarti?

  • 1.-3. klass, 4.-6. klass
  • Ainevaldkondade ülene
REGISTREERU 23.09.2025

Liis-Marii Roosnupp - Kuidas joonistades õppida?

  • 1.-3. klass, 4.-6. klass
  • Ainevaldkondade ülene
REGISTREERU 23.09.2025

Liis-Marii Roosnupp - Miks õppimist hajutada ja vaheldada?

  • 1.-3. klass, 4.-6. klass
  • Ainevaldkondade ülene
REGISTREERU 23.09.2025

Liis-Marii Roosnupp - Kuidas õpetades ise õppida?

  • 1.-3. klass, 4.-6. klass
  • Ainevaldkondade ülene
REGISTREERU 23.09.2025

Liis-Marii Roosnupp - Kuidas läbimängimine aitab õppida?

  • 1.-3. klass, 4.-6. klass
  • Ainevaldkondade ülene
REGISTREERU 23.09.2025

Liis-Marii Roosnupp - Kuidas enda teadmisi testida?

  • 1.-3. klass, 4.-6. klass
  • Ainevaldkondade ülene
REGISTREERU 23.09.2025

Liis-Marii Roosnupp - Kuidas õpitut endale selgitada?

  • 1.-3. klass, 4.-6. klass
  • Ainevaldkondade ülene

III-IV kooliastme õpistrateegiate minivideod

Õpistrateegiate minivideod on keskmiselt viieminutilised ning igas videos tutvustatakse üht konkreetset õppimisviisi. Neid videoid saab tõhusalt kasutada kõikides ainetundides, näiteks sissejuhatusena enne uue teema või ülesande käsitlemist. Samuti sobivad need hästi koduse õppimise toetamiseks, aidates õpilastel oma õpiprotsessi teadlikumalt ja tulemuslikumalt juhtida. Oskus rakendada erinevaid õpistrateegiaid muudab õppimise mitte ainult tõhusamaks, vaid ka huvitavamaks ja ladusamaks.

REGISTREERU 23.09.2025

Eliis Härma - Kuidas enda teadmisi testida? III-IV kooliaste

  • 7.-9. klass, 10.-12. klass
  • Ainevaldkondade ülene
REGISTREERU 23.09.2025

Eliis Härma - Kuidas joonistades õppida? III-IV kooliaste

  • 7.-9. klass, 10.-12. klass
  • Ainevaldkondade ülene
REGISTREERU 23.09.2025

Eliis Härma - Kuidas kujutledes õppida? III-IV kooliaste

  • 7.-9. klass, 10.-12. klass
  • Ainevaldkondade ülene
REGISTREERU 23.09.2025

Eliis Härma - Kuidas tegutsedes õppida? III-IV kooliaste

  • 7.-9. klass, 10.-12. klass
  • Ainevaldkondade ülene
REGISTREERU 23.09.2025

Eliis Härma - Kuidas teha kokkuvõtet? III-IV kooliaste

  • 7.-9. klass, 10.-12. klass
  • Ainevaldkondade ülene
REGISTREERU 23.09.2025

Eliis Härma - Kuidas teha mõistekaarti? III-IV kooliaste

  • 7.-9. klass, 10.-12. klass
  • Ainevaldkondade ülene
REGISTREERU 23.09.2025

Eliis Härma - Kuidas õpetades ise õppida? III-IV kooliaste

  • 7.-9. klass, 10.-12. klass
  • Ainevaldkondade ülene
REGISTREERU 23.09.2025

Eliis Härma - Kuidas õpitut endale selgitada? III-IV kooliaste

  • 7.-9. klass, 10.-12. klass
  • Ainevaldkondade ülene

Liitu õpipädevuse e-tundide uudiskirjaga

Nii saad info ja teavitused uutest õpipädevuse e-tundidest otse enda virtuaalsesse postkasti